tisdag 15 december 2009

Hund 2009

Jag och Zotis klev upp 5,00 i Gårdvik, tog en promenad och åt frukost.
Sedan for vi till Borlänge där hundvakten Nicke väntade samt husse.

Jag och Husse (F) åkte till Stockholm och kom till Älvsjömässan vid 10,00.

Vi letade direkt på ringen där AmStaffarna skulle visas, vi var dock lite tidiga så vi hann vila lite innan de började visa AmStaff.
Otroligt fina hundar!
Pratade med några av uppfödarna som jag pratat med förr, otroligt trevliga!


Fyra sista bilderna är på Lari som ägs av kennel Zican. Finaste AmStaffen jag någonsin skådat iaf. Så ska en AmStaff se ut!
Såg och träffade även honom på AmStaff-specialen i Köping i somras.
Nu i helgen blev han bästan Champion-hane samt bästa Hane.

Kollade runt lite bland ringarna, men tyvärr visades ingen mer intressant ras, enligt mig iaf.
Kikade in mässan lite, en hel del försäljning, köpte dock inget. Har inte pengar till mer än absolut nödvändigt, tyvärr!

Gick runt på rasklubbstorget, pratade med olika uppfödare om deras respektive raser.

Pratade med uppfödaren till Siberian Huskys, bekant till pappa, hon blev jätteglad över att se mig :)
Det blev en lååång dag, men jag gör gärna om det.
Är nästan sugen på att dra till Göteborg i Februari på My dog 2010.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar